26 January 2013

. Ujian Yang Ditempuh .


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

Jari menaip satu-satu perkataan
Tetapi tak dapat nak dibayangkan perasaan ini
Tak tahu apa yang sedang difikirkan
Tetapi hati ini berasa amat sedih :(

Ya Allah, kenapa dengan Aya ni ?
Kenapa, kenapa, kenapa ?
Kenapa hati tak tetap bila nak buat benda baik ?
Kenapa Aya sering lalai ?
Banyaknya dugaan.
Berilah aku semangat untuk bangkit semula.

Hati kadang-kala tak tenang,
Hati kadang-kala membetulkan apa yang salah.
 Tiada pendirian !

Astagfirullahalazim, niat dah baik,
Nak mencari keredhaan Ilahi.
Tapi kenapa aku diuji sebegini.

Pengaruh yang amat kuat dalam dunia.
Bila dapat nikmat, lupa Allah.
Bila susah, cari Allah.
Nauzubillah, sifat mazmumah.
Elakkan daripada semua ini.

Tak boleh nak tengok orang gembira,
Jadi dengki, jadi sakit hati.
Bila dapat nikmat, jadi riak jadi bongkak.

HIPOKRIT,
Semua pasal keagamaan,
Tapi satu pun tak ikut,
Tak berguna pun.

Nak jadi yang terbaik,
Tapi suka sakitkan hati orang lain.

Takut sangat kita tergolong dalam semua penyakit ini.
Kalau macam tu, cepat-cepat perbaiki diri.
Nobody's perfect.
Setiap hari mesti buat dosa.
Hanya mampu berdoa.

Ya Allah,
Kuatkan aku, Tabahkan aku, Sabarkan aku :')

SEMOGA KITA DIJAUHKAN DARI SEMUA INI


Lindungilah kami Ya Allah,
Hanya Engkaulah tempat kami bermohon, tempat kami meminta.
Perkenankanlah doa-doa kami.

. Wallahualam .