01 September 2012

. Coming Soon .


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum semuaaa. 

Hari Sabtu yang membosankan --'
Esok nak balik hostel dah. Aiyoo, lepas tu amek paper Agama hari Isnin pulak :)

Okay, hari ini Aya nak cite pasal impian. Setiap orang mesti ada impian kan ? Korang pun mesti ada kan ? Gerenti ada lahh :) Impian ni ibarat, apa yang korang nak 10 tahun akan datang. Eceh :P Telah ku hitung tambah darab bahagi pecahan, 10 tahun akan datang umur Aya 25 tahun tak silap. Agak-agaknya apa impian yang Aya rancang ye ? Jadi tanda-tanya pulak kan. Poyo pulak Aya ni. HAHA.

Ni impian Aya : 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1)  Nak dapat keputusan cemerlang dalam SPM.
After Exam SPM nak masuk Universiti amek aliran
.................................................. entah la. Tak fikir lagi :)

2) Lepas tu nak kerja. Nak sara diri. Nak balas jasa mak ayah.
Kalau terlebih kayo nak sedekah kat orang yang memerlukan.
Nak beli rumah untuk mak abah.
Nak beli kereta (macam-macam lagi).
Yang paling penting :
Nak bawak mak abah p Makkah. In sha Allah.



3) Nak kahwin.
Nak ada suami yang boleh membimbing.
Nak suami yang dapat bahagiakan Aya.
Okay, ni pun penting :
Nak kahwin dengan redha mak abah.
(anggaran : 25 tahun)
Nak ajak kawan-kawan mai datang umah time Aya kahwin nanti :)



4) Dah kahwin,
Nak selalu ziarah family, mak mertua, bapak mertua, makcik pakcik.

5) Nak selalu buat amalan sunat.
Dari sekarang la kan ?
Nak banyakkan solat sunat sebelum sampai ke liang lahad nanti.

6) Nanti dah ada anak,
Nak ajar anak tentang agama.
Nak dapat anak yang soleh/solehah.
Nanti dah ada cucu pulak,
Nak sayang semua cucu cicit Aya. Haha.

7) Ada lagi banyak ni.
Tapi tak rancang lagi. Haha

Banyak betul impian Aya ni kan.
Haha, berangan la kau Aya.
Takpe la. mintak-mintak jadi kenyataan :)
Amin ya rabbal alamin.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okay, semalam akak Aya, Nana
ada suruh Aya dengar lagu Maher Zain yang baru.
Tajuknya : Masya Allah.
Sedap sangat lagu dia.
Nanti korang try la dengar ye.
Okay, assalamualaikum*